BuzzJack
Entertainment Discussion

Welcome Guest ( Log In | Register | Help )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Worst Opening To A Song, That started horribly...
Track this topic - Email this topic - Print this topic - Download this topic - Subscribe to this forum
awardinary
post Apr 23 2017, 07:30 PM
Post #1
The Navigator
*****
Group: Members
Posts: 2,767
Member No.: 21,587
Joined: 8-February 15
   No Gallery Pics
 


Seems self explanatory but when I think of the worst opening line or opening melody to a song, I will always cringe at the first few seconds of this song;

Tina Moore Never Gonna Let You Go



Any other cringeworthy song openings? sick2.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T Boy in Weeyals
post Apr 23 2017, 07:38 PM
Post #2
Radical Pink Troll
******
Group: Members
Posts: 13,308
Member No.: 177
Joined: 11-March 06
   No Gallery Pics
 


Omg I remember hearing that one for the first time. I was about 8 years old and listening to the chart with my mum and dad in the room. My mum said she sounded like a chicken being strangled.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yeasty Clutch
post Apr 23 2017, 07:46 PM
Post #3
Life is so much queefier than we allow ourselves to think x
******
Group: Members
Posts: 15,728
Member No.: 18,639
Joined: 18-April 13
   No Gallery Pics
 


Omg she does sound like that!! laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cody S. Berry
post Apr 23 2017, 07:53 PM
Post #4
#Justice4SimoneBiles
******
Group: Moderator
Posts: 17,863
Member No.: 21,308
Joined: 24-October 14
   No Gallery Pics
 


when Chance The Rapper tries to sound like Fetty Wap in No Problem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
King Rollo
post Apr 23 2017, 08:00 PM
Post #5
BuzzJack Regular
***
Group: Members
Posts: 313
Member No.: 23,961
Joined: 3-January 17
   No Gallery Pics
 


I don't mind this too much because I'm a Depeche Mode fan but some of you may find the first 10 seconds quite painful.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jade
post Apr 23 2017, 09:18 PM
Post #6
Mrs Brayden Smith <333
*******
Group: Moderator
Posts: 20,746
Member No.: 12,810
Joined: 18-January 11
 


'Never Gonna Let You Go' is such a good shout! I do really like the song on the whole but the opening is rather jarring on the ears.

Another that comes to mind is 'Variation of Birds' by The Knife - the first minute or so makes my skin crawl a bit (in the same kind of way that ASMR videos do laugh.gif) but when the layered sounds and then the vocals come in, I really like it. A tough listen initially that turns into something great.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucumberella
post Apr 23 2017, 10:09 PM
Post #7
BuzzJack Platinum Member
******
Group: Moderator
Posts: 18,435
Member No.: 9,403
Joined: 8-August 09
 


absolutely agree with that one wardy!

QUOTE(Jade 🐱 @ Apr 23 2017, 10:18 PM) *
Another that comes to mind is 'Variation of Birds' by The Knife - the first minute or so makes my skin crawl a bit (in the same kind of way that ASMR videos do laugh.gif) but when the layered sounds and then the vocals come in, I really like it. A tough listen initially that turns into something great.


omg noooo i love variation of birds :'( it is great but all the way through!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
J▲hq
post Apr 23 2017, 10:11 PM
Post #8
alt er love
*******
Group: Entertainment Mod
Posts: 25,648
Member No.: 8,674
Joined: 15-April 09
 




I thought this was going to be a parody song when I first heard the intro to this one laugh.gif blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jade
post Apr 23 2017, 10:11 PM
Post #9
Mrs Brayden Smith <333
*******
Group: Moderator
Posts: 20,746
Member No.: 12,810
Joined: 18-January 11
 


QUOTE(Cucumbruella @ Apr 23 2017, 11:09 PM) *
absolutely agree with that one wardy!
omg noooo i love variation of birds :'( it is great but all the way through!!

It makes me so uneasy for some reason! but then I can relax and enjoy as soon as the other noises come in on top of it, even though that part of the song is still there laugh.gif

---

Christina Aguilera - Ain't No Other Man intro thoughts tbh
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucumberella
post Apr 23 2017, 10:11 PM
Post #10
BuzzJack Platinum Member
******
Group: Moderator
Posts: 18,435
Member No.: 9,403
Joined: 8-August 09
 


QUOTE(Jade 🐱 @ Apr 23 2017, 11:11 PM) *
Christina Aguilera - Ain't No Other Man intro thoughts tbh

!!!!!!!

bal triggered
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yeasty Clutch
post Apr 23 2017, 10:17 PM
Post #11
Life is so much queefier than we allow ourselves to think x
******
Group: Members
Posts: 15,728
Member No.: 18,639
Joined: 18-April 13
   No Gallery Pics
 


QUOTE(Jade 🐱 @ Apr 23 2017, 11:11 PM) *
It makes me so uneasy for some reason! but then I can relax and enjoy as soon as the other noises come in on top of it, even though that part of the song is still there laugh.gif

---

Christina Aguilera - Ain't No Other Man intro thoughts tbh


Shut yo skank moof!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
awardinary
post Apr 23 2017, 10:44 PM
Post #12
The Navigator
*****
Group: Members
Posts: 2,767
Member No.: 21,587
Joined: 8-February 15
   No Gallery Pics
 


QUOTE(Jade 🐱 @ Apr 23 2017, 11:11 PM) *
Christina Aguilera - Ain't No Other Man intro thoughts tbh
Actually yes! sick2.gif

That opening does make me want to grind my teeth hard!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BillyH
post Apr 24 2017, 12:36 AM
Post #13
BuzzJack Enthusiast
****
Group: Members
Posts: 1,794
Member No.: 6,614
Joined: 10-July 08
   No Gallery Pics
 


Never Gonna Let You Go is a brilliant intro!! Same sample as heard in Double 99's Ripgroove (and Hadouken's Mic Check) I think.

The opening of Madonna's Don't Tell Me would annoy me a little as I used to keep thinking there was a problem with my CD player.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danG
post Apr 24 2017, 09:46 AM
Post #14
putting the DAN (feat. Quavo) in dance music
*******
Group: Chart Mod
Posts: 39,767
Member No.: 11,746
Joined: 30-August 10
   No Gallery Pics
 




Still not sure if I love or hate this intro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gooddelta
post Apr 24 2017, 09:58 AM
Post #15
BuzzJack Idol
********
Group: Members
Posts: 74,166
Member No.: 116
Joined: 8-March 06
 


Josh Dubovie - That Sounds Good To Me

I mean it's an awful song anyway but those squelching Pontins Casio synths straight from 1987 are just horrifyingly embarrassing.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
DalekTurret32
post Apr 24 2017, 10:19 AM
Post #16
Black hole sun won't you come and wash away the rain
****
Group: Members
Posts: 1,242
Member No.: 21,666
Joined: 12-March 15
   No Gallery Pics
 


Never Gonna Let You Go-ooo-WOOOAHHH-WOOOAHHHH--WOOOAAAH--WOOOAH
(Boom chika boom Never!)
Ooh never gonna let you go
Ooh ooh ne-never gonna let you go
Ooh ooh ne-never gonna let you go
Ooh ooh ne-never gonna let you go
Never gonna let you goooooo
(Boom chika boom Never!)
Never gonna let you goooooo-WOOOAHHHH!
(Boom chika boom Never!)



The opening to Never Gonna Let You Go was also sampled at the beginning of Hadouken's Mic Check.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
danG
post Apr 24 2017, 10:23 AM
Post #17
putting the DAN (feat. Quavo) in dance music
*******
Group: Chart Mod
Posts: 39,767
Member No.: 11,746
Joined: 30-August 10
   No Gallery Pics
 


QUOTE(DalekTurret32 @ Apr 24 2017, 11:19 AM) *
The opening to Never Gonna Let You Go was also sampled at the beginning of Hadouken's Mic Check.
and also all throughout this song (the inspiration for Mic Check)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
DalekTurret32
post Apr 24 2017, 11:17 AM
Post #18
Black hole sun won't you come and wash away the rain
****
Group: Members
Posts: 1,242
Member No.: 21,666
Joined: 12-March 15
   No Gallery Pics
 


QUOTE(danG @ Apr 24 2017, 11:23 AM) *
and also all throughout this song (the inspiration for Mic Check)




I know that too
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PeteFromLeeds
post Apr 24 2017, 12:09 PM
Post #19
All songs should chart like the NHS Choir (feat. Quavo)
******
Group: Members
Posts: 5,711
Member No.: 23,247
Joined: 6-May 16
   No Gallery Pics
 


When I first heard 24k Magic I thought I was listening to Bon Iver unsure.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dobbo
post Apr 27 2017, 08:01 AM
Post #20
BuzzJack Platinum Member
******
Group: Moderator
Posts: 13,884
Member No.: 20,053
Joined: 4-November 13
   No Gallery Pics
 


The openings to 24K Magic & The Honey G Show sound literally identical to my ears.
Go to the top of the page
 
+Quote Post


2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:


 

Lo-Fi Version Time is now: 27th May 2017 - 01:42 PM